1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΗΤΕΙΑΣ
Οδ. Θεοτοκοπούλου 2
72300 Σητεία
Τηλ.: 2843022503
FAX: 2843022503
e-mail: elmelasithi@yahoo.gr
www: http://elmelasithi.blogspot.com
Προς: Σχολεία
Κοιν:
ΘΕΜΑ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ.
Τίποτα λιγότερο από τις ανάγκες μας!
Μέσα Νοέμβρη κι ενώ κλείνουν ήδη δύομισι μήνες από την έναρξη των μαθημάτων, τα κενά στο νομό Λασιθίου έχουν ως εξής:
• 2 ΠΕ02 Φιλόλογοι
• 1 ΠΕ03 Μαθηματικοί
• 2 ΠΕ08 Καλλιτεχνικών
• 5 ΠΕ19,20 Πληροφορικής
• 20 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων
• Συνολικά χάνονται περίπου 630 ώρες μαθήματος εβδομαδιαίως…
Η κατάσταση που περιγράφουμε είναι βελτιωμένη (!) και προέκυψε την τελευταία εβδομάδα. Προηγουμένως, ήταν ακόμα χειρότερη…
Προφανείς (;) συνέπειες
• Αδυναμία κάλυψης της διδακτέας ύλης με ουσιαστικό τρόπο, ιδιαίτερα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αποδυνάμωση των επαρχιακών σχολείων, από τη στιγμή που δεν «προσφέρονται» τα μαθήματα της επιθυμητής κατεύθυνσης.
• Το λειτουργικό πρόβλημα που δημιουργείται στο σχολείο όταν κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας υπάρχουν παιδιά στην αυλή επειδή έχουν κενό. Αδυναμία κατάρτισης σταθερού εβδομαδιαίου προγράμματος, απαραίτητο στοιχείο για την καλή λειτουργία των σχολείων και για τη δημιουργία θετικού κλίματος για τη μαθησιακή διαδικασία.
• Η ήδη απαξιωμένη τεχνική εκπαίδευση υποβαθμίζεται ακόμη παραπάνω και οδηγεί τους μαθητές στην απογοήτευση και τελικά την εγκατάλειψη του σχολείου, σε ένα νομό με μεγάλο πρόβλημα μαθητικής διαρροής.
Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε:
Φτωχοί συγγενείς είναι για ακόμα μια χρονιά η Ειδική Αγωγή και η Τεχνική Εκπαίδευση, όπου εντοπίζονται οι περισσότερες ελλείψεις.
• Αδιαφορία για τη στήριξη της ειδικής αγωγής. Στα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται τα κενά του ΕΕΕΕΚ, τα οποία κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα.
Εφέτος η ΠΔΣ άργησε, λόγω των γνωστών ζητημάτων σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης. Ωστόσο, υπάρχει αντίστοιχο θέμα με την Ενισχυτική Διδασκαλία, ενημερωνόμαστε ότι δεν έχει ξεκινήσει λόγω έλλειψης κονδυλίων για πρόσληψη καθηγητών. Επισημαίνουμε ότι εκπαίδευση δεν σημαίνει μόνο Λύκειο και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η Ενισχυτική διδασκαλία είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την ομαλή πορεία των μαθητών στις επόμενες τάξεις. Σημειωτέον, αυτοί που την έχουν περισσότερο ανάγκη είναι οι ασθενέστεροι οικονομικά μαθητές. Υποτίθεται ότι η εκπαίδευση στοχεύει και στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων…
Αν συνυπολογίσουμε όλα τα παραπάνω, τα κενά των πραγματικών αναγκών μας είναι πολύ μεγαλύτερα από τα τυπικά που αναφέρονται στην αρχή. Δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι με τίποτα λιγότερο.
Οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει επανειλημμένα την αντίθεσή μας με το θεσμό των ωρομισθίων και τη λογική του 2 σε 1.
Καταγγέλλουμε την τακτική, η οποία ποντάροντας στην ανεργία και την εργασιακή ανασφάλεια προωθεί τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις μέσω των ωρομισθίων, δημιουργώντας προβλήματα στα σχολεία και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητάμε ΟΛΑ τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία να δοθούν σε αναπληρωτές και να γίνουν άμεσα διορισμοί.
Η εκπαίδευση δεν είναι τρύπα που διορθώνεται με μπαλώματα!
Άμεσα απαιτούμε:
• Πρόσληψη καθηγητών για να γίνονται πλήρως όλα τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία μας.
• Να καλυφθούν άμεσα τα κενά των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στο νομό μας.
• Να ξεκινήσει η Ενισχυτική διδασκαλία. Όχι άλλη πελατεία στα φροντιστήρια.
• Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εξίσου δικαίωμα στη μόρφωση. Κάλυψη τώρα όλων των θέσεων ειδικής αγωγής.
• Οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης, οι καθηγητές και οι γονείς τους δεν αντέχουν άλλον εμπαιγμό. Κάλυψη των κενών της τεχνικής εκπαίδευσης τώρα. Αύριο θα είναι πολύ αργά…
Μέσα Νοέμβρη κι ενώ κλείνουν ήδη δύομισι μήνες από την έναρξη των μαθημάτων, τα κενά στο νομό Λασιθίου έχουν ως εξής:
• 2 ΠΕ02 Φιλόλογοι
• 1 ΠΕ03 Μαθηματικοί
• 2 ΠΕ08 Καλλιτεχνικών
• 5 ΠΕ19,20 Πληροφορικής
• 20 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων
• Συνολικά χάνονται περίπου 630 ώρες μαθήματος εβδομαδιαίως…
Η κατάσταση που περιγράφουμε είναι βελτιωμένη (!) και προέκυψε την τελευταία εβδομάδα. Προηγουμένως, ήταν ακόμα χειρότερη…
Προφανείς (;) συνέπειες
• Αδυναμία κάλυψης της διδακτέας ύλης με ουσιαστικό τρόπο, ιδιαίτερα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αποδυνάμωση των επαρχιακών σχολείων, από τη στιγμή που δεν «προσφέρονται» τα μαθήματα της επιθυμητής κατεύθυνσης.
• Το λειτουργικό πρόβλημα που δημιουργείται στο σχολείο όταν κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας υπάρχουν παιδιά στην αυλή επειδή έχουν κενό. Αδυναμία κατάρτισης σταθερού εβδομαδιαίου προγράμματος, απαραίτητο στοιχείο για την καλή λειτουργία των σχολείων και για τη δημιουργία θετικού κλίματος για τη μαθησιακή διαδικασία.
• Η ήδη απαξιωμένη τεχνική εκπαίδευση υποβαθμίζεται ακόμη παραπάνω και οδηγεί τους μαθητές στην απογοήτευση και τελικά την εγκατάλειψη του σχολείου, σε ένα νομό με μεγάλο πρόβλημα μαθητικής διαρροής.
Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε:
Φτωχοί συγγενείς είναι για ακόμα μια χρονιά η Ειδική Αγωγή και η Τεχνική Εκπαίδευση, όπου εντοπίζονται οι περισσότερες ελλείψεις.
• Αδιαφορία για τη στήριξη της ειδικής αγωγής. Στα παραπάνω συμπεριλαμβάνονται τα κενά του ΕΕΕΕΚ, τα οποία κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα.
Εφέτος η ΠΔΣ άργησε, λόγω των γνωστών ζητημάτων σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης. Ωστόσο, υπάρχει αντίστοιχο θέμα με την Ενισχυτική Διδασκαλία, ενημερωνόμαστε ότι δεν έχει ξεκινήσει λόγω έλλειψης κονδυλίων για πρόσληψη καθηγητών. Επισημαίνουμε ότι εκπαίδευση δεν σημαίνει μόνο Λύκειο και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η Ενισχυτική διδασκαλία είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την ομαλή πορεία των μαθητών στις επόμενες τάξεις. Σημειωτέον, αυτοί που την έχουν περισσότερο ανάγκη είναι οι ασθενέστεροι οικονομικά μαθητές. Υποτίθεται ότι η εκπαίδευση στοχεύει και στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων…
Αν συνυπολογίσουμε όλα τα παραπάνω, τα κενά των πραγματικών αναγκών μας είναι πολύ μεγαλύτερα από τα τυπικά που αναφέρονται στην αρχή. Δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι με τίποτα λιγότερο.
Οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει επανειλημμένα την αντίθεσή μας με το θεσμό των ωρομισθίων και τη λογική του 2 σε 1.
Καταγγέλλουμε την τακτική, η οποία ποντάροντας στην ανεργία και την εργασιακή ανασφάλεια προωθεί τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις μέσω των ωρομισθίων, δημιουργώντας προβλήματα στα σχολεία και την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ζητάμε ΟΛΑ τα κενά που υπάρχουν στα σχολεία να δοθούν σε αναπληρωτές και να γίνουν άμεσα διορισμοί.
Η εκπαίδευση δεν είναι τρύπα που διορθώνεται με μπαλώματα!
Άμεσα απαιτούμε:
• Πρόσληψη καθηγητών για να γίνονται πλήρως όλα τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία μας.
• Να καλυφθούν άμεσα τα κενά των ΤΑΔ-ΕΤΑΔ στο νομό μας.
• Να ξεκινήσει η Ενισχυτική διδασκαλία. Όχι άλλη πελατεία στα φροντιστήρια.
• Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εξίσου δικαίωμα στη μόρφωση. Κάλυψη τώρα όλων των θέσεων ειδικής αγωγής.
• Οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης, οι καθηγητές και οι γονείς τους δεν αντέχουν άλλον εμπαιγμό. Κάλυψη των κενών της τεχνικής εκπαίδευσης τώρα. Αύριο θα είναι πολύ αργά…
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λασιθίου
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Ρεΐζης Γεώργιος Παπαδοπούλου Χριστίνα
Ο Πρόεδρος Η Γ. Γραμματέας
Ρεΐζης Γεώργιος Παπαδοπούλου Χριστίνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου